Brno na kole - cyklostezky Brno, cyklomapy, cyklojízdy, critical mass ride

Cyklomapy Brna

(mapa na celou obrazovku)

Tématické mapy: navigace/routování, obchody a dílny, stojanynavigace Android/iPhone/BlackBerry/Windows

Veřejná pítka a WC

Legenda mapy

Legenda

Trasy

Komunikace

Příslušenství

Cm-ncn high.pngCm-ncn low.png národní cyklotrasy KČT č. 1, 4 a 5 caption cyklopruh na silnici, v jednosměrce nebo po obou stranách caption přechod pro chodce nebo místo pro přecházení
caption cyklostezka na chodníku nebo vedená samostatně caption přejezd pro cyklisty
Cm-rcn high.pngCm-rcn low.png doporučené trasy X101-X162(mimo město regionální cyklotrasy) caption ulice s názvem; kostel cykloobchod/opravna
caption podružná komunikace caption místní cyklostojany nebo rozsáhlé stojany pro jízdní kola s uvedenou kapacitou
Cm-lcn high.pngCm-lcn low.png oficiální městské cyklotrasy B10-B17 caption lesní a polní cesty caption veřejné záchody
pěší zóna kavárna/čajovna, hospoda
Cm-lcn low.png způsob značení jednosměrných tras caption chodníky, pěšiny jednosměrka
caption silnice I., II., III. třídy auto-jednosměrka pro cyklisty obousměrná

Komentář autorů

Komentář autorů

Tato mapa ukazuje, kudy vedou v terénu značené trasy, cyklostezky, cyklopruhy a kde jsou stojany a obchody s vybavením.Navíc zde také najdete tzv. doporučené trasy, které prověřili cyklisté v praxi svou každodenní jízdou ve městě v našem projektu “Kudy jezdit“. Toho se může chytit hlavně ten, kdo s kolem ve městě začíná a netroufá si na hlavní ulice se silným provozem aut. Při pravidelném ježdění je samozřejmě na každém z nás, aby si našel svou vlastní originální trasu, vždy existují alternativy.Doporučené trasy samozřejmě nejsou bez vad: jsou často jednosměrné, někdy komplikované, nebývají nejkratší, někdy z nezbytnosti vedou přes přechod, podchod, po pěšině nebo chodníku atd. Proto při jejich používání buďte laskaví a ohleduplní.Doufáme, že jak se bude město stávat přívětivějším pro cyklodopravu a bude pokrýváno cyklopruhy, cyklostezkami atd., ztratí v budoucnu tyto doporučené trasy svůj význam. Tato mapa je vlastně příspěvkem do diskuze o tom, jak chceme ve městě žít, jak se jím pohybovat a jak k tomu může přispět každý z nás. Mapu s obdobným obsahem dalo vytisknout město za peníze EU a je k dispozici od května 2011 v Informačním centru (ul. Radnická), Urban centru (ul. Mečová) a v dopravním kiosku (ul. Joštova). Připomínky k mapě můžete vznášet v komentářích níže.


Další mapy z let 2010-2013

Další mapy z let 2010-2015

Starší mapy z let 1992-2007

Starší mapy z let 1992-2007

Zeptejte se

Nejste si jistí nalezenou cestou, nerozumíte mapám, nejste zdejší?

Zeptejte se níže v diskuzi a my vám do týdne poradíme jak se nejlépe pohybovat po městě z místa A do místa B.

Diskuze k “Cyklomapy Brna”

  1. Jirka napsal(a):
    Odpovědět

    Dobrý den,
    lze přispívat do této cyklomapy svými trasami a pokud ano lze k tomu (krom aplikace CycleStreets journey planner) využívat i aplikaci UrbanCyclers?

    • Dan Bárta napsal(a):

      Dobrý den, data z vyhledávačů nesbíráme. Pro návrh doporučených tras užíváme orientačně Stravu nebo Do práce na kole.

  2. Markéta napsal(a):
    Odpovědět

    Dobrý den,

    Poradíte mi prosím, jak se dá dostat z Zidenic do Reckovic na kole? Chtěla bych se co nejvíce vyhnout silnicim.

    Dekuji

  3. Klaudia napsal(a):
    Odpovědět

    Zdravim, chcela by som sa opytat ako sa dostanem z ulice Veveří na tu ciklostesku co vedie az do olympie chcela by som ist bruslit no nevim odkial je to mozne vďaka :)

    • Dan Bárta napsal(a):

      Šalinou č. 6 ze zastávky Česká na zastávku Poříčí.

  4. zdar, koukám tady po stránkách i mapách a mám dotaz, lze teď někde v Brně poblíž centra nechat přes den bezpečně kolo?

  5. Sarka napsal(a):
    Odpovědět

    Dobrý den, zítra chci jako úplný začátečník vyrazit na kole do práce. Trasa z Masarykove čtvrti do Horních Heršpic. Chci se pokud možno úplně vyhnout provozu na silnicích, nebo po nich jet minimálně. Děkuji za radu.

  6. Anna Jandorová napsal(a):
    Odpovědět

    Dobrý den,
    dnes (18.5.) ráno jsem narazila v Komárově na uzavřenou cyklostezku. Musela jsem se prokličkovat jednosměrkami na Dornych. Můžete mi někdo sdělit, kde bych našla informace o této stavběú opravě. Jak dlouho potrvá a kudy nejlépe ji objíždět?
    děkuji

  7. Katka napsal(a):
    Odpovědět

    Doporučíte nějakou trasu vhodnou pro koloběžící rodinku? :-) (ideálně na odpoledne, takže tak max 20km, převážně z kopce).
    Lesy nevadí, máme sice silniční kolobky, ale lesní pěšiny zvládají v pohodě (http://bit.ly/1NS07Hl)
    Díky

  8. radek napsal(a):
    Odpovědět

    prosim jak se dostanu na kole nejkratsi cestou Halasoveho namesti do Bosonoh-prazska?

  9. martin napsal(a):
    Odpovědět

    Dobrý den, nováček v Brně potřebuje poradit jak nejlépe na kole z Dřevařské do Zetoru (Trnkova). Koukám do map a zda se mi že to není easy .-) diky moc. Martin

  10. Michaela Brašková napsal(a):
    Odpovědět

    Dobrý deň.

    Rozmýšlam, že začnem chodiť do práce na korčuliach a chcela som sa spýtať či je nejaká trasa ktorou by som sa mohla dostať z Kartouzskej až na Černovickú terasu, poprípade sa pripojiť v polke cesty (napr. od hlaváku atď).

    Ďakujem za odpoveď

    • Evelina napsal(a):

      Dobrý den,
      také přemýšlím, jak se dostat ze středu Brna (okolí Lužánek) do průmyslové zóny Černovická terasa. Reálná se mi zdá kombinace koloběžka+MHD (od Hlavního nádraží po Řípská 31,76). Máte někdo zkušenosti? Napadá Vás jiná varianta?

    • Dan Bárta napsal(a):

      Tato vypadá na kolo docela pěkně, na kolobku možná moc dlouhá…
      http://brno.dopracenakole.net/?layers=_C#hledani@trasa=52439257@plan=balanced

    • Evelina napsal(a):

      Děkuji za odkaz. Máte pravdu, na koloběžku je to dost daleko – proto se snažím vymyslet kombinaci s MHD. Jde o to, že ráno budu dávat ještě děti do školek – mladší popovezu na kolobce nebo pojede na First biku, starší pojede taky na koloběžce. Když budeme na koloběžkách, tak ještě můžeme jet po chodnících. Pokud bychom byli na kole, museli bychom jet po silnici a to si s prckama netroufnu…

  11. Lenka napsal(a):
    Odpovědět

    Zdravím, potřebovala bych poradit nějakou cyklostezku, která je vhodná i pro inline brusle. Nejlépe v okolí Králova Pole a Řečkovic.

  12. Cetl jsem v mfdnes, ze se ma vic zpristupnit centrum pro kolisty. Uz se s tim zacalo?

    • Dan Bárta napsal(a):

      Ano pracuje se na tom, předpokládaná změna značek bude snad na konci března: tj. otevření pěší zóny, další obousměrky.

  13. Dobrý den,
    chtěl bych se zeptat, jestli existuje i offline verze těchto map do mobilu?

  14. Honza napsal(a):
    Odpovědět

    Zdravím,
    přivezl jsem si do Brna kolo s tím, že ve volných chvílích budu jezdit. Jelikož to tady v tomhle ohledu moc neznám, tak se chci zeptat, zda jsou tu místa nejlépe s přírodním povrchem, kde by se dalo jezdit. Asfaltové cyklostezky ani tak nehledám, spíš něco s terénem, kde si v klidu zajezdím a vyčístím hlavu.

    Díky za odpověď

  15. Tomáš napsal(a):
    Odpovědět

    Dobrý den, chtěl bych se zeptat, zda se neplánuje nějaká cyklostezka Mariánským údolím? Začátek směrem z Brna je značený i jako trasa pro vozíčkáře, ale je škoda, že v některých usecích za koupalištěm Říčky a následně potom za Kaprálovým mlýnem je cesta téměř nesjízdná. Alespoň makadamovou stezku jako je např. Klajdovka – Ochoz by jistě spousta lidí uvítala.
    Cyklodopravě zdar!

    • Bříza napsal(a):

      Jenom to ne! Žádný makadan, asfalt. Na území města jo, ale mimo, ještě v tak krásných lokalitách, to už by bylo moc. Stačí, že se tak zrasovala Šumava a některý pěkný cesty v okolí Brna.

  16. Petr Horák napsal(a):
    Odpovědět

    Zdravím,
    včera jsem jel na trase Bystrc – Žabovřesky a na úseku vozovna Komín – Stránského mě zastavila MP že od nového roku se už tam nesmí jezdit.
    Je to pravda? Kde mohu najít aktuální informace ohledně toto trasy.
    Díky.

  17. nasranej napsal(a):
    Odpovědět

    já žasnu… takže když si vezmu kolo místo auta, abych neotrávil všechny kolem smradem z výfuku, tak na mě fízli budou pořádat hony a dávat mi za to pokuty? To je absurdistán..Nemám slov.. To je stejnej unikát jako zpoplatnit dálnicu přes Brno, aby všichni jezdili přes město.. Tu verbež na magistrátu patří nakopat do pr.. To je samej debil nebo blbeček..

    • Mikoláš Jurda napsal(a):

      To je normální. MP na Brně jih hlídá široké jednosměrky (např. Lužná), ve kterých projede jedno auto za půl hodiny, jestli jimi náhodou neprojede cyklista v protisměru. Protože jim jde určitě o prevenci, tak jsou vždy pro jistotu schovaní za sloupkem… Jasně, mají na to právo a v jednosměrce se jezdit nemá, souhlasím. Člověk by jen čekal, že mají jiné priority. Zřejmě je všechno ostatní v cajku.

  18. Kateřina Malá napsal(a):
    Odpovědět

    Dobrý den, potřebovala bych poradit s trasou Lužánky-Lidická až k Vaňkovce. Můžete mi něco doporučit? Je to přece jen rušné centrum, ale opravdu se mi nevyplatí finančně si pořizovat šalinkartu a pěšky je to zase víc dál než blíž. Děkuji

    • Dan Bárta napsal(a):

      Dobrý den,
      k Vaňkovce je to trochu za ucho viz mapa1 nebo přes pěší zónu legálně do 9hod a po 17hodmapa2, zpátky mapa3 už snad jednodušší nebo opět přes pěší zónu. Přeji dobrou cestu.

  19. Dnes opět, stejně jako před týdnem, zátah (prý si tam chodci stěžuji!) u Ustředního hřbitova. Pokutováno.
    Tedy toto je pro mne z domu jediný bezpečný úsek (z černých polí) do kanceláře (Bohunická). pořád si myslím, že jsem menší riziko pro chodce než jsem jako řidič na silnici pro cyklisty. Ovšem jízdy do práce se mi finančně a nervově velmi nevyplatí :(

    • Dan Bárta napsal(a):

      Dobrý den,

      je nám líto stavu Vídeňské, kde neexistuje žádná jiná varianta jízdy než skorodálnice nebo chodník. Podle schváleného strategického dokumentu Generel cyklistické dopravy [1] má být od Svratky po hlavní vstup do Ústředního hřbitova cyklopruh a dále po Bohunickou cyklostezka do roku 2015 [2]. Zatím vzniklo jen ořezané torzo trasy mezi Svratkou a Celní a to přesto, že město není sto vyčerpat vyhrazené peníze na tato opatření[3].

      S požadavkem na uspíšení provedení tohoto opatření z Cyklogenerelu je určitě důležité se obrátit na odpovědného úředníka – vedoucího Odboru dopravy Vladimíra Bielka a zároveň na jeho politického náměstka Roberta Kotziana: bielko.vladimir@brno.cz kotzian.robert@brno.cz

      V případě, že nedostanete odpověď, využijte zákon 106/1999 a e-mail: posta@brno.cz

      Budeme rádi, když nám dáte vědět o reakci zodpovědných za současný stav.

      [1] https://www.brno.cz/sprava-mesta/magistrat-mesta-brna/usek-technicky/odbor-dopravy/oddeleni-koncepce-dopravy/generel-cyklisticke-dopravy-na-uzemi-mesta-brna/
      [2] https://www.brno.cz/fileadmin/user_upload/sprava_mesta/magistrat_mesta_brna/OD/dokumenty_OKD/generel_cyklo/_00_06_pruvodni_etapizace.pdf#page=3
      [3] http://www.brnonakole.cz/vysvedceni-mestu-posledni-4-roky-cerven-2014/
      [4] http://www.brnonakole.cz/zmeny-v-ulicich-cervenec-2014/

    • Reza napsal(a):

      Dobré ráno cyklistům, magistrát města Brna nespí! Níže cituji odpověd, kterou jsem dostala od Ing. Bielka…

      Vážená paní Fofoňková,

      obrátila jste se na mne s podnětem na legalizaci pohybu cyklistů na komunikaci, která je v současnosti chodníkem pro pěší a to v úseku od křížení ulic Vídeňská x Renneská až po křižovatku Vídeňská x Bohunická. Jedná se o cyklotrasu doporučenou pod označením X108 v celkové délce asi 1550 metrů. Z průzkumu cyklistické dopravy jsme si zjistili, že tuto trasu v roce 2012 využívalo 200 až 230 cyklistů v pracovním dnu. V návaznosti na dopravní význam této cykloradiály jsme Váš podnět zařadili do nejbližšího jednání pracovní skupiny, která má za úkol postupně naplňovat cykloopatření pro podporu cyklistické dopravy. Základním zadáním pro tuto pracovní skupinu je Generel cyklistické dopravy ve městě Brně. A právě generel cyklistické dopravy předpokládá v tomto úseku ulice Vídeňské nejprve oboustranné vyhrazené cyklopruhy v hlavním dopravním prostoru (od křížení s ulicí Renneskou až po hlavní vchod do Ústředního hřbitova) a dále společnou stezku pro pěší a cyklisty (od hlavního vchodu do ÚH až po ulici Bohunickou). Smíšený provoz na stezkách pro pěší a cyklisty je možné povolit bez omezení do 100 chodců za hodinu na každý metr šířky profilu. Nejmenší přípustná šířka stezky bez přiléhající souvislé zástavby je podle ČSN 3,00 metru. Tato podmínka není v předmětném úseku dodržena. Vaše tvrzení, že všechny normové podmínky pro zřízení stezky se smíšeným provozem není zcela přesné.

      Projednání smíšeného provozu chodců a cyklistů nebyly v minulosti odsouhlaseny Policií ČR a rovněž Odbor dopravy MMB je povinen dodržovat parametry vyplývající z ČSN.
      Přesto odbor dopravy MMB na jednání pracovní skupiny zadá ÚDI Brněnských komunikací a.s. prověření všech technických problémů, souvisejících s realizací opatření pro cyklisty v daném úseku.

      S pozdravem

      Ing. Vladimír Bielko
      vedoucí odboru dopravy

    • Bříza napsal(a):

      Tak v tomto se fakt nějak ztrácím.

    • Réza napsal(a):

      Já taky! 😀
      nicméně mě situace v Brně nesmírně štve , nicméně občas mě to dostane tak ,že se musím smát… přístup úředníků zde je prostě směšný… znám důvěrně cyklistickou infrastrukturu nejen v Holandsku a Kodani což je známé všem.. ale V Polském Trojměstě jak se říká aglomeraci Gdansk – Sopot – Ggynia…. zde se na kole dostanete úplně všude, at pomyslíte na jakoukolik ulici, můžete jet městem, podél moře, od moře do města, v historickém centru Gdansku cyklistům vjezd povolen! Před nákupními centry stojany na kola… vše (vy)budováno v průběhu posledních 6 let, vše za podpory EU – a pozor neustále staví další cyklostezky !
      Takže my nezaostáváme jen za západem…. aneb Brno město pro život v autě!

      Ale nevěším hlavu, věřím se za pár let budeme Polsku blíže

    • Dan Bárta napsal(a):

      Díky za to, je to důležité, aby úřad slyšel i druhou stranu. Škoda, že Bielko necituje hned další větu bodu 10.4.3.6 z ČSN: “Při intenzitě ≤ 50 cyklistů/h a 100 chodců/h se šířka stezky může snížit na 2,00 m, ve stísněných poměrech na 1,75 m (viz obrázek 61). V odůvodněných případech (stezka v území nezastavitelném) lze připustit i menší šířku, nejméně základní šířku pruhu 1,00 m při intenzitách ≤ 20 cyklistů/h a 50 chodců/h v obou směrech (viz obrázek 64), pokud je možné v dohledové vzdálenosti vzájemné vyhnutí cyklistů a cyklistů a chodců.”
      http://www.unmz.cz/files/normalizace/%C4%8CSN%2073%206110/74506.pdf#page=86

      Kdo chce hledá způsoby, kdo nechce hledá důvody.

  20. Martin napsal(a):
    Odpovědět

    Dobrý den,

    dnes jsem byl cestou do práce u Ústředního hřbitova (Jihlavská X Vídeňská) zastaven městskou policií. Tvrdili, že jedu po chodníku a můžu tak dostat pokutu až 2000 Kč. Bylo to poprvé tak se to vyřešilo domluvou.

    Jel jsem po trase označené jako X108, v OSM je popis “neoficiální doporučená trasa” a jako autor BrnoNaKole. Cyklistů tam běžně potkávám docela dost.

    Předpokládám, že mě policisté varovali správně a opravdu tam podle zákona nemám na kole co dělat. Jak byste tento problém řešili? V podstatě mi jde o to dostat se na kole z oblasti, kde je ulice Celní na Bohunickou a dál překročit D1 (což se asi taky po X108 podél tramvaje nesmí). Chodník je prakticky v celé délce široký dost, aby se tam slušní cyklisté a chodci neomezovali.

    Díky

    • Březina Jiří napsal(a):

      Zdravím, taky občas využiji tento chodník, ale zatím bez asistence Policie. Když mě naposledy zastavili na chodníku, tak jsem se slušně omluvil a sdělil, že nevím jak dle zákona (o provozu….., silniční zák., stavební zák. atd.) má vypadat takový chodník. Načež mi ten “chytřejší” řekl: …..výškově, nebo jiným způsobem oddělen od komunikace…..”. Upozornil jsem, že toto je ze zákona již drahnou dobu vyňato, načež ten rozumější mě pustil s upozorněním, ať dávám pozor na chodce.

    • Jan napsal(a):

      Dobře :)))

    • Dan Bárta napsal(a):

      Dobrý den,
      ano, trasa X108 je po chodnících, i podél tramvaje na mostě D1 je legální chodník. Alternativní trasa ke X108 neexistuje.
      Nicméně v úseku ulice Vídeňské Renneská-Bohunická splňuje chodník normové parametry pro smíšenou stezku, nebo minimálně umožňuje legalizaci vjezdu (viz foto Praha, Pardubice):
      http://mapa.prahounakole.cz/media/photo/imag0676.jpg
      http://www.brnonakole.cz/wordpress/wp-content/gallery/pardubice_na_kole/IMG_4043m.JPG

      S požadavkem se obraťte na vedoucího Odboru dopravy města Brna, jemuž tato problematika přísluší (a dejte nám vědět o reakci):
      bielko.vladimir@brno.cz

    • Martin napsal(a):

      Díky oběma za reakci,
      zkusím poslat požadavek a dám vědět.

      Zjistit co je vlastně chodník je pro laika fakt docela problém. Máte nějakou jasnou definici? Zjistil jsem akorát to, že se to dá ověřit oklikou přes katastr, ale nevím, jakou to má váhu z pohledu silničních pravidel.

    • Dan Bárta napsal(a):

      Chodník je v místech styku se silnicí oddělen obrubníkem (i sklopeným nebo zapuštěným). Jednoznačné rozdělení ploch je popsáno pasportem komunikací na základě rozhodnutí Silničního správního úřadu, který plochy kategorizuje dle http://www.zakonyprolidi.cz/cs/1997-13#p6 .

    • Bříza napsal(a):

      Nejsem si úplně jist, jestli je pasport komunikací zákonem. Občan ČR má znát zákony, ale o souvysejících vyhláškách a různých rozhodnutích správních org. v Listině zákl. práv a svobod nic není. Ale to je asi nevhodný používat při komunikaci s policisty, příp. strážníky. Účastník provozu je povinnen se řídit ustanoveními Zákona o silničním provozu a tam se o chodníku mluví v souvislosti, kdo jej může užívat. A zrovna chodník na ul. Vídeňská v několika místech plynule navazuje na vozovku bez jakéhokoliv rozdělení (z park. u ÚH do podchodu; pod mostem z ul.Renneská tř.). A to je potom problém při řešení s policií.

  21. Ondřej napsal(a):
    Odpovědět

    Zdravím,
    chtěl bych se dostat na kole z bystrce do králova pole k vlakovému nádraží. Existuje nějaká vhodná cestička?
    Děkuji za pomoc. :)

Přidat komentář

Upozornětě mě e-mailem na nové odpovědi k mému příspěvku. Můžete také odebírat upozornění bez přidání komentáře.