Brno na kole - cyklostezky Brno, cyklomapy, cyklojízdy, critical mass ride

Co buduje radnice

aktualizace 13. listopadu 2016

Dokončená infrastruktura

Download (XLS, 135KB)

Významné stavby v realizaci

které svým výsledným charakterem ovlivní území důležité pro cyklisty, nebo obsahují opatření pro cyklodopravu:

Nyní nic.

Investiční záměry významných staveb

Většina projektů se vleče 10-15 let a stále visí v rozpočtu. Realizace záleží především na dvou věcech: zda se na ně vyčlení peníze (zpravidla po získání dotací EU nebo SFDI) a zda se podaří domluvit s majiteli pozemků. Relativně rychle lze ale zřídit organizační opatření (cyklopruhy, cyklo-obousměrky), to však záleží na politické vůli.

význam lokalita akce celk. cena pro cyklo stav zdroj aktualizace
dopravní priorita Kohoutovice pruhy v ulice Libušina třída, Libušino údolí (mapa) ? mil. Kč zřízení cyklopruhů a piktokoridorů, délka 3,8 km? projekce, realizace asi 2012
(příprava a realizace 2009-2012)
Sedmička, ZeleneBrno
26.10.2011
dopravní priorita ul. Jihlavská (Krematorium) CS Krematorní (mapa) 15,0 mil. Kč délka 0,6 km zrušené územní rozhodnutí projekt BK vydání UR 10/2010, přerušení UR 01/2011, zrušené UR 02/2012 5.3.2012
rekreační přehrada Chodník Zouvalka 24,6 mil. Kč délka 0,8 km  záměr  TZ MMB 4.5.2014
rekreační nadbytečná řeka Svratka – Brno-jih stavba cyklostezky soubežná s trasou č. 1 v úseku Sokolova-Vomáčkova(mapa) ? mil. Kč délka 1,2 km územní rozhodnutí 2010 prodlouženo do 2014 a do 2018, probíhá výkup pozemků BKOM, rozpočet MMB 2011prodloužení ÚR 30.10.2011
rekreační nadbytečná řeka Svitava – Maloměřice stavba cyklostezky Valchařská-Olší 14,5 mil. Kč souběžná s trasou č.5 v přípravě od roku 2007 rozpočet MMB 2011 31.1.2011
rekreační nadbytečná řeka Svitava – Maloměřice stavba cyklostezky Olší-Babická 4,3 mil. Kč souběžná s trasou č.5 v přípravě od roku 2001 rozpočet MMB 2011 31.1.2011

Pozastavené, nerealizované nebo promarněné

projekty, se kterými se nepočítá, nebo uvázly na mrtvém bodě

  • rekonstrukce ulice Komenského náměstí, 194,5 mil Kč., otevření 28.8.2011, nedodrženy požadavky Generelu, zákaz vjezdu cyklistům, projekt promarněn
  • stavba cyklostezky na trase č. 1 v úseku Sokolova – Vomáčkova. Vydáno ÚR 2010. Zpracovává se DSP, projekt není zahrnut do investic (zdroj: BK)
  • stavba cyklostrasy v úseku Hlinky – Mendlovo náměstí. Zpracovává se DÚR, projekt pozastaven (zdroj: BK)
  • stavba cyklostezky na trase Studentská v úseku Vídenská – Kamenice. Požádáno o ÚR, projekt není zahrnut do investic (zdroj: BK)
  • přechod přes Hladíkovu na úrovni cyklostezky, v přípravě od roku 2009, zpracována DUR/DSP, projekt pozastaven (zdroj: BK)
  • projektová příprava cyklostezky na hrad Veveří, předpokládané náklady 68,5 mil. Kč, v přípravě od roku 2009, pozastaveno pro finanční náročnost (zdroj: rozpočet MMB 2011, Sedmicka: Prygl za pár let?)
  • rekonstrukce inž. sítí a ulice Milady Horákové, rozpočet 112,0 mil. Kč (zdroj: ústní jednání Generelu cyklodopravy), projekt promarněn

Ostatní stavby a projekty

kde by mohlo být zvažováno plošné zklidnění nebo pro-cyklistické úpravy:

  • rekonstrukce Zábrdovická-Bubeníčkova
  • rekonstrukce Benešovy ulice (zdroj: RMČ Brno Střed 197.24)
  • rekonstrukce inž. sítí a ulice Veveří, rozpočet 158,0 mil. Kč (zdroj: zadání urbanistické studie)
  • rekonstrukce inž. sítí a ulice Minská, rozpočet 104,3 mil. Kč, stavba cca 2015 (zdroj: ústní jednání Generelu cyklodopravy, Deník)
  • rekonstrukce inž. sítí a ulice Horova, stavba cca 2015 (zdroj: Deník)
  • rekonstrukce inž. sítí a ulice Údolní, rozpočet 117,1 mil. Kč (zdroj: ústní jednání Generelu cyklodopravy)
  • rekonstrukce inž. sítí a ulice Bratislavská, rozpočet 40,5 mil. Kč (zdroj: rozpočet MMB 2010)

Ostatní události

  • 2017    od 1.1.2017 zdražení poplatku za kolo v MHD z polovičního na plné jízdné
  • 2016    od 1.10.2016 vznikla již 23. úřednická pozice pro cyklo tentokrát s oficiálním názvem “referent Cyklokoordinátor a BESIP”
  • 2015    změna režimu vjezdu kol do pěší zóny z 17-9 hod na 0-24 hod
  • 2015    5 autobusů na lince MHD 55 z Židenic do Mariánského údolí vybaveno venkovními nosiči pro 6 kol
  • 2012    zřízeno 5 linek turistických sezónních cyklovleků k autobusům IDS JMK mimo pracovní dny
  • 2004  (nejpozději od 2004) jízda na předplatní jízdenku v rámci Brna a MHD s kolem zdarma (tarif 2004)
  • 2002    zóna 30 v rezidenční zástavbě Židenic
  • 2002    zavedeny 2 cyklobusy, v roce 2003 pro nízkou využívanost zrušeny
  • 2001   přeprava kol v MHD již bez časového omezení
  • 2000   evidence jízdních kol u MP Brno proti krádežím (do 12.11.2012)
  • 2000   konec přednosti cyklistů na přejezdu při odbočování vpravo; zákon 361/2000 Sb.
  • 1998    přeprava kol v MHD v pracovních dnech od 17 do 6 hod, ostatní dny bez omezení
  • 1998    prodejem pozemků bývalé železniční tratě Tišnovky soukromníkům skončili naděje na stezku po drážním tělese
  • 1997    snížení nejvyšší rychlosti v obcích z 60 na 50 km/h; vyhláška  223/1997 Sb.
  • 1994    cyklotrasy ve směrné části Územního plánu Brno
  • 1992    vypracována 1. koncepce cyklotras v Brně
  • 1990    začátek přednosti cyklistů na přejezdu při odbočování vpravo; vyhláška 99/1989 Sb.

Použité zkratky:
ÚR – územní rozhodnutí
SP – stavební povolení
DÚR – Projektová dokumentace pro územní rozhodnutí
DSP – Projektová dokumentace pro stavební povolení

Tematicky související příspěvky

  • Generel cyklistické dopravy na území města Brna

    19.09. 2010generel
    Na roky 2009 až 2010 zadalo město Brno k vypracování “Generel cyklistické dopravy na území města Brna”. V konkrétním případě Brna má tento generel zajistit koncepční plánování cyklotras na území města a navrhnout pro ně výchozí opatření (např. zklidnění dopravy, cyklopruh, cyklostezka nebo i doporučit úsek bez úprav).

  • Změny ulic k červnu 2017 19.06. 2017 Tento článek popisuje změny k lepšímu v brněnských ulicích za 1. polovinu roku 2017. Dřívější změny jsou k nahlédnutí pod štítkem změny. O většině jsme průběžně informovali na našem Facebooku. Plány města na roky příští se v penězích jen mírně navýší a bohužel se mají soustředit mimo centrum města, tedy tam, kde je poptávka malá. Přínosy ...
  • Připomínky k návrhové části PUMM Brno 03.05. 2017 Připomínky Brna na kole k návrhové části PUMM Brno (verze k připomínkám z února 2017) Shrnutí Plán udržitelné mobility města (PUMM) si stanovuje ambiciózní plán pro budoucnost, kdy kvalitní MHD má doplnit chůze a jízda na na kole, význam aut má být mírně upozaděn. Tomuto cíli však neodpovídají reálná opatření pro jízdu na kole a chůzi, neboť ...
  • Parkování na Údolní II: ještě horší, než všichni čekali 01.02. 2017 V říjnu 2016 byl na požadavek primárně radních z Brna-střed pánů Švachuly a Dvořáka (oba ANO) zřízen parkovací pruh na Údolní. O tom, že na místě má podle cyklogenerelu být cyklopruh, nikoliv parkovací pruh, a že dochází k výraznému snížení bezpečnosti lidí na kolech, jsme psali již dříve. Nyní po více než 3 měsících je ...
  • Změny ulic k prosinci 2016 01.12. 2016 Tento článek popisuje změny k lepšímu v brněnských ulicích za rok 2016. Dřívější změny jsou k nahlédnutí pod štítkem změny. O většině jsme průběžně informovali na našem Facebooku. Plány města na roky příští se v penězích zřejmě navýší, bohužel se ale mají soustředit mimo centrum města, tedy tam, kde je poptávka malá. Přínosy samotných projektů jsou, ...
  • Parkování na Údolní. Užitek pro pár desítek, nebezpečí pro stovky 24.10. 2016 Na ulici Údolní v Brně došlo k instalaci dopravního značení, které znamená přímou hrozbu pro zdraví a životy lidí dopravujících se po této ulici na kole směrem do centra. Došlo k instalaci pásu podélného parkování, v jehož důsledku budou lidé na kolech vytlačeni buď na tramvajové těleso, anebo budou riskovat život jízdou ve dveřní zóně. “Denně jsme se setkávali s nespokojenými ...
  • Referendum o poloze nádraží: Vztah k MHD a nemotorové dopravě 11.09. 2016 Jaký smysl má vlakové nádraží v centru Brna? Jak a pro koho může být výhodné? Každé srovnání nebo hodnocení musí vycházet z jasně stanovených hodnot. O srovnání nutnosti ražení tunelů pro obě varianty se dočtete jinde, stejně tak o kapacitách kolejiště. Pro nás je v tomto případě hodnotou dopravní dostupnost nádraží a z ní vyplývající ...
  • “Pro řidiče z toho bude peklo” – kritika rekonstrukce Štefánikovy a co se za ní skutečně skrývá 29.02. 2016 Po zveřejnění architektonicko-urbanistické studie Štefánikovy a zároveň návrhu na její rekonstrukci se někteří lidé začali obávat, že "pro řidiče z toho bude dost peklo". Kritiku navrženého řešení přátelského k lidem převádíme do reálných parametrů ulice a ukazujeme tím, co vlastně taková kritika znamená ve svých důsledcích pro design ulice.     Shrnutí: úbytek parkování je nevyhnutelný, podle norem nelze zachovat ...
  • Městská třída Štefánikova, která může být inspirací pro celou ČR 20.02. 2016 Úsek ulice Štefánikova v Brně začínající u Lužánek a končící u Kartouzské v délce 1100 metrů se rekonstrukcí promění v atraktivní městskou třídu, která na poměry českých ulic bude inspirací pro zbytek země. Podrobnější popis najdete níže, stručné shrnutí zde:           všechny druhy dopravy (pěší, cyklo, MHD, automobilová) jsou na ulici v rovnováze a je vytvořen kvalitní městský ...
  • Mobilita v Brně 2050 – komentář k navrženým vizím 11.12. 2015 Plán mobility Brno – výběr vize Komentář k materiálu „Plánu udržitelné městské mobility města Brna – výběr vize“ (sic); Všechny vize vývoje dělby přepravní práce (vyjma Hájkovy) chtějí pokles aut o 25 - 50 % současného podílu, růst cyklodopravy o 200 % - 400 % současného podílu, růst MHD o 10 - 15 % současného podílu, růst pěších ...
  • Konec dopravních zácp a smogu v Brně? Rada města vybírá vizi, jak bude doprava v Brně vypadat v roce 2050 (TZ) 11.12. 2015 Konec dopravních zácp a smogu v Brně? Rada města vybírá vizi, jak bude doprava v Brně vypadat v roce 2050 (TZ) Dotýká se všech obyvatel Brna, je předmětem sporů a ovlivňuje zdraví všech Brňanek a Brňanů. Řeč je o dopravě v jihomoravské metropoli, ke které dokáže každý něco říct. Dopravní plánování dosud probíhalo v inženýrsko-technickém podání a důraz byl kladený na ...
  • Změny ulic k prosinci 2015 02.12. 2015 Souhrn změn k lepšímu v brněnských ulicích za rok 2015. Dřívější změny jsou k nahlédnutí v přehledech: červen 2013, září 2013, prosinec 2013, červenec 2014 a prosinec 2014. O většině jsme průběžně informovali na našem Facebooku. Jedná se o novou pěší zónu s průjezdem cyklistů a změnu pravidel jádrové pěší zóny a přes kilometr cykloobousměrek. Výše ...
  • Cyklogenerel z devadesátek 28.11. 2015 V roce 1991 někdejší Dopravně inženýrská organizace města Brna, Útvar dopravního inženýrství dostala za úkol zpracovat studii cyklotras pokrývající město, snad první takový nápad svého druhu v ČR. Tehdejší představy o budoucí podobě tras byly následně upravovány a v roce 1994 vloženy do územního plánu, kde většina pokojně spí dodnes (viz. rekonstrukce Milady Horákové v ...
  • Park & Ride přichází do Brna. Jaké jsou vyhlídky? 26.11. 2015 Brno otevřelo první parkoviště typu P+R – zaparkuj a sedni na MHD. Je to dobrý začátek, ale aby koncept fungoval, bude třeba odvést ještě hodně práce. U Ústředního hřbitova je pro lidi dojíždějící do Brna osobním automobilem k dispozici 177 parkovacích míst za 20 Kč na 12 hodin. Tato místa jsou vytvořena v rámci konceptu Park&Ride (také ...
  • Rozšíření vjezdu do pěší zóny aneb 25 let úsilí 27.10. 2015 Několik poznámek k rozšíření možnosti vjezdu do pěší zóny pro lidi na kole z 16 na 24 hodin denně provedené 2. listopadu 2015: O vjezd do pěší zóny jsme usilovali dlouho; během dlouhých 25 let město nebylo schopno umožnit vjezd, ani vytvořit alternativní trasu skrz centrum přes parky podél ulice Koliště (Politická shoda byla už u ...
  • Bezpečnou cyklostezku poznáš podle počtu sukní 29.06. 2015 Zda v Brně rostou cyklostezky bezpečné pro jízdu na kole je možné sledovat nejen na mapě či sčítáním jejich délek, ale také nepřímo, skrze chování lidí. V literatuře je popsáno, že ženy vnímají nebezpečí daleko intenzivněji než muži, kteří někdy riziko berou jako výzvu. Podobně je tomu s věkem: starší lidé si jsou vědomi svých limitů ...
  • Plán mobility po brněnsku: Potěmkinova vesnice z produkce Odboru dopravy 24.05. 2015 Už jste slyšeli o plánu udržitelné mobility, který Brno potřebuje, aby mohlo čerpat peníze na dopravní investice? Takový plán stojí a padá na zapojování lidí, kteří se stávají spoluautory dopravní vize města. Odbor dopravy (OD) učinil první pokus o komunikaci s Brňankami a Brňani, zatím se však jedná o hru na komunikaci, aby byla zdánlivě splněna ...
  • Cyklistická stezka Hladíkova, úsek 12 26.03. 2015 Přejezd Hladíkova, aneb trocha historie promyšleného projektování a stavění nikoho nezabije: V roce 2002 byly postaveny úseky asfaltové cyklostezky od Hladíkovy k Černovické a ke Křenové. Už roce 2003 byla vyprojektována první studie přechodu, ale záměr 18.9.2003 na R4/034 nebyl poslán do realizace protože město považovalo náklady za příliš vysoké náklady 4.500 tis Kč. V roce 2008 vznikl ...
  • Změny v ulicích (prosinec 2014) 26.12. 2014 Několik změn v brněnských  ulicích k lepšímu. Ty loňské jsou v přehledech červen 2013, září 2013 a prosinec 2013, červenec 2014. O většině jsme informovali průběžně na našem Facebooku. BUS+cyklo pruhy Úvoz (horní a střední část, 950 m, Brno-střed) V červenci a srpnu byla provedena rozsáhlá plošná oprava střední a horní části ulice Úvoz včetně části Konečného ...
  • Rozhovor: brněnský úředník pro pěší a cyklisty 03.11. 2014 Pro město Brno pracuje 41 úředníků na plánování dopravy, dalších 100 dělá dopravně správní činnosti. Další dopravní specialisti s úředními právy sedí v městských akciovkách. Jen jeden z nich se ale věnuje zlepšování dopravy pěší a na kole. Protože v srpnu 2014 odešel, požádali jsme ho s odstupem několika měsíců o rozhovor. Chceme lépe pochopit, ...
  • NAKOLEONA a primátoři 29.09. 2014 zvedání kol na Moravském nám. (foto: Forest Trenz) Brnem projelo nejen po trase velkého okruhu 1 400 NAKOLEONŮ, děkujeme... Média iDnes, Deník Referendum, ČTK, MUNI, Info z Brna, Had Eda, 7. generace město Brno ČT Sama doma, Dobré ráno radio Krokodýl Fotogalerie pro nás nafotili od PartyBrno od LeMUr Videa výjezd Marešova Úvoz z výšky část Hlinky část Hlinky II. část Masarykova a cíl průřez celou jízdou Politici Přesto, že je NAKOLEON apolitický, pozvali jsme do pelotonu 11 kandidátů na primátora/ku, ...
  • Změny v ulicích (červenec 2014) 23.07. 2014 Půlroční sumář změn v brněnských  ulicích, vesměs k lepšímu. Škoda, že nejvíce peněz končí promarněny (ul. Vídeňská), některé akce jsou nezkoordinovány (ul. Hraničky) či nedotaženy (ul. Gorkého). Změny proběhly převážně v lednu-červenci 2014, (ty loňské jsou v přehledech červen 2013 a září 2013 a prosinec 2013), o většině jsme informovali průběžně na našem Facebooku. Cyklo-obousměrka Mlýnská, ...
  • Vysvědčení městu za poslední 4 roky (červen 2014) 22.06. 2014 Uběhly 4 roky a nastal čas spočítat výsledky působení současných politiků (2011-2014). Proto se pojďme podívat co nám naslibovali a co splnili. Sliby a realita na volební období 2011-2014: 1. zprůjezdnit centrum: nesplněno 2. investovat 9 milionů Kč na území Brna-střed: nesplněno ze 2/3 Zprůjezdnit centrum - nesplněno Zprůjezdnění centra bylo slíbeno lídry stran napříč politickým spektrem v roce 2010. ...
  • Připomínky k územnímu plánu – Zamítnuto 15.06. 2014 Brno na kole podalo letos v únoru námitku zástupce veřejnosti proti tzv. Aktualizaci Územního plánu města Brna. Kritizovalo v ní složitou, nepřehlednou a veřejnosti prakticky utajenou snahu prodlužovat existenci zkostnatělého územního plánu, který nereflektuje současné potřeby města. Námitka cílila zejména na nulovou reakci „Aktualizace“ na požadavky trvale udržitelného rozvoje – zakotvení zásad šetrné dopravy, nástrojů na ochranu ...
  • Námitky jdou do světa, vyslalo je 469 občanů Brna 12.02. 2014 Děkujeme všem 469 lidem, kteří zmocnili Petra Hýla k podání námitek k územnímu plánu Brna. Nyní se již magistrát nemůže s hlasem veřejnosti "vypořádat" tak, že jej jednoduše smete ze stolu. Níže přikládáme plné znění a zdůvodnění připomínek. Jejich osud budeme pozorně sledovat a informovat o něm. Ještě jednou díky a městu dobrému pro život ...
  • Dnes nejsem pasivistou – připomínkuji územní plán Brna! 29.01. 2014 Experti Brna na kole na urbanismus, Aleš Stuchlík a Petr Hýl, dali dohromady přesvědčivý seznam připomínek k územnímu plánu Brna. Jedná se o zásadní dokument určující směřování města Brna, který je víceméně potajmu a bez diskuse s veřejností tvořen brněnskými politiky a úředníky. Abychom mohli podat námitku a nepřipravili paní Leopoldovou a Laďu Macka o potěšení se ...
  • Bikesharing a Brno: první rande bez sexu 23.01. 2014 Opatrné námluvy Brna s bikesharingem vyvrcholily v mezinárodní setkání na brněnské radnici.  Co si Brno a bikesharing mohou nabídnout? Jaká může být jejich společná budoucnost? Budou si rozumět? Ačkoliv si padly navzájem do oka, Brno zatím dělá zagorku. Pro úspěšný a spokojený vztah bude muset město samo něco udělat – především otevřít se cyklistům, a nečekat od ...
  • Změny v obousměrkách (prosinec 2013) 09.01. 2014 Sumář podzimních cyklo-obousměrek a drobných novinek. Změny proběhly převážně v září-prosinci 2013, (ty starší jsou v přehledech červen 2013 a září 2013), o většině jsme informovali průběžně na našem Facebooku a zpravodaji. Cyklo-obousměrka Jaselská, Marešova (střed) V průběhu října a listopadu byla zobousměrněna spojnice fakult Masarykovy univerzity FSS a FF. Je zajímavé se něco dozvědět o stavebně-historickém vývoji ...
  • Otevřený dopis 2013 za 1000 věrných 18.12. 2013 Vážený pane primátore, rádi bychom Vás tímto otevřeným dopisem upozornili na alarmující disproporci v systému brněnské dopravy. Zářijová cyklojízda NAKOLEON, snažící se upozornit na opomíjení cyklistické dopravy ze strany radnice, měla rekordní účast nejen v rámci města Brna, ale také v celorepublikovém kontextu – zúčastnilo se jí cca 1050, dle odhadu Policie ČR dokonce 1400 cyklistů. To je nejvíce v historii ...
  • Čím a za kolik se jezdí v Brně 23.11. 2013 Čím v Brně jezdíme? Jak se dotuje doprava? Jsou cyklostezky levné stavby nebo tunely? Je nějaká změna v dopravním chování v Brně za poslední dekádu 2001-2011? Budeme vybírat mýtné?   Čím a za kolik se jezdí (originál, obrázek)   Převážně jde o náklady na výstavbu infrastruktury nebo provozní náklady. Započteny nejsou náklady zanedbatelné, sdílené (např. údržba) a neoddělitelné (nemají ...
  • Nové pruhy a obousměrky (září 2013) 13.09. 2013 Sumář početných novinek, především přibyl 1 km cyklopruhů a 1km cyklo-obousměrek. Změny proběhly převážně v červenci až září 2013, (ty starší jsou v jarních změnách 2013), o většině jsme informovali na našem Facebooku a zpravodaji. Máme radost, že doháníme zameškané roky. Stoupací cyklopruh Úvoz (střed) Úvozu se každý radši vyhne, ale dobrá zpráva z jeho dolního konce ...
  • Novinky poloviny roku (červen 2013) 24.06. 2013 Krátký sumář změn, které se udály především v červnu 2013 ale i sumář ostatních od října 2012 do června 2013. Některé se již objevili v krátkých zprávách na webu nebo na našem Facebooku. Obousměrka Hrnčířská (Královo Pole) Obousměrná ulice Hrnčířská spojuje 5 vysokých škol ve směru východ-západ s cyklostezkou Botanickou. Její dva úseky jsou nyní zobousměrněny po ...
  • Budou obusměrky a pruhy 2013/2014 14.03. 2013 Zda něco pro cyklisty bude či nebude uděláno vyplývá ze systému fungujících úředníků a z politické vůle (někdy je systém a vůle nahrazován individuálním nasazením, o tom ale jindy). Proto od počátku existovala snaha komunikovat s politiky, který na systém našeho města mají zásadní vliv. Naše hlavní motto v jednání vždy bylo: "Potřebujeme dojet každý ...
  • Letošní změny (září 2012) 06.09. 2012 Krátký sumář změn, které se udály za první půl rok, především však ve stavební sezóně od června do srpna 2012. Některé se již objevili v krátkých zprávách na webu nebo na našem Facebooku. Osm stojanů v centru Během prázdnin byly zbudovány na osmi místech centra stojany. Všechny jsou z vůle města mimo pěší zónu, ale přesto lze ...
  • Jak si nechat opravit chodník či stezku 26.03. 2012 Před rokem městská společnost Brněnské komunikace spustila testovací provoz nic neříkající projektu "Brňáci pro Brno". Pod názvem se skrývá nástroj pro hlášení poruch silnic a chodníků. Místem pro příjem podnětů je webová stránka www.brnaciprobrno.cz která obsahuje mapu a formulář pro hlášení závad. Nejprve je třeba vyhledat dotčenou ulici, a pak typ závady a nakonec slovně problém ...
  • Změny z ulic v adventu (prosinec 2011) 15.12. 2011 Blíží se konec roku 2011 a tak můžeme bilancovat jeho druhou část z hlediska cyklodopravy v Brně - třeba k Mikulášovi, ke Štědrému dni nebo pokud čtete později na Nový rok. Změny hodné zájmu cyklistů v první polovině roku 2011 si můžete přečíst zde: Změny v mozaice městských ulic Pro hodné děti Pár sladkostí pro hodné děti... Otevření ...
  • Neprůjezdnost Brna vyřešíme cyklostojany 01.11. 2011 Na konci srpna 2011 jsme vydali článek "Změny v mozaice městských ulic", který mapoval letošní většinou promarněné příležitosti v Brně. Napsali jsme proto dopis, kde jsme připomínali, že v Brně  se rok od Generelu cyklodopravy Brno stále přešlapuje na místě. Náš dopis Náš dopis (dopis_kotzian20110830.pdf) adresovaný 30.8.2011 náměstku Kotzianovi obsahoval dotazy na: slíbené ale nerealizované nebo zastavené ...
  • Změny v mozaice městských ulic (srpen 2011) 30.08. 2011 Co se změnilo na mapě města? Jaké jsou novinky v ulicích? Mění se sliby politiků a úředníků v činy kladné (+) nebo záporné (-)?
  • Odpověď města na květnový happening 26.06. 2011 V květnu jsme na zastupitelstvu požadovali změnu v přístupu k cyklodopravě. Po měsíci jsme obdrželi odpověď, kterou lze obrazně shrnout: "Bolí pacienta zlomená ruka? Na prst mu dáme náplast a zasádrujeme nohu, tak za rok či dva." V úterý 17. května 2011 jsme společně s Cykloguerillou a dalšími občany navštívili Zasedání zastupitelstva města Brna. Zde jsme ...
  • Město a cyklodoprava – odevzdanost a nezájem 17.05. 2011 Loni po podzimních volbách se na brněnském magistrátu obměnilo politické vedení. Apatického náměstka Ladislava Macka (ČSSD), pod kterého spadal klíčový odbor dopravy a investic nahradil v listopadu 2010 Robert Kotzian (ODS). Do této změny jsme intuitivně vkládali naděje. Od té doby ale uběhlo již několik měsíců a v médiích se objevili nejasné zprávy, že pro ...
  • Nutná změna myšlení politiků 23.04. 2011 V čem musí politici změnit svůj přístup, vnímání a programové cíle v cyklodopravě? Text navazuje na předchozí článek Vlažný plán města na rok 2011, kde jsou zmíněny názory vládnoucích politiků i plánované stavby města. Šetrná doprava Ještě minulou dekádu panovala u mnohých představa, že šetrná doprava znamená MHD a nešetrná jsou auta. Jízda na kole a chůze ...
  • Vlažný plán města na rok 2011 10.04. 2011 Na tento text navazuje další článek Nutná změna myšlení politiků, kde je popsáno jak se musíme prohloubit vědomí našich politických zástupců. Město se na konci března nechalo slyšet, co všechno by letos chtělo pro cyklodopravu udělat. Díky novinářským dotazům v souvislosti s poslední studentskou protestní jízdou prolomilo mlčení, co bude dál. Pro cyklo-dopravu město udělá cyklopruhy Kounicova (2 km). ...
  • Změny města (prosinec 2010) 28.01. 2011 Uplynul rok 2010 a jaké změny nastaly v našem městě pro jízdu na kole? Loni dokončená opatření pro cyklisty lze rozdělit na dvě skupiny: 3,5 km pruhů, které se kreslily na široké silnice ve městě. Jejich zřízení stojí jen 2% toho co stezka a příprava trvá měsíc až rok. Největším přínosem jsou pruhy na Nových Sadech. 2,5 ...
  • Nové propojení Hlinky a Mendlovo náměstí 16.11. 2010 Na konci října začali Brněnské komunikace na základě nového projektu vyznačovat nové cyklopruhy na ulici Hlinky mezi Křížkovského a Pivovarskou. Na podzimní cyklojízdě si bylo možno všimnout, že na této ulici se opravuje asfaltový povrch a s ním i bude nutné obnovit značení na vozovce. V rámci této obnovy zde byly ...
  • Cesta k cykloobousměrce na Moravském náměstí a pěší zóna 30.09. 2010 Rekonstrukce centra v oblasti Moravského náměstí, Joštovy a Komenského náměstí začala v roce 2009. Byla rozdělena na několik částí s postupným prováděním prací až do roku 2011. Projekt prošel celým maratonem projektové přípravy: studie (architekti Hrůša-Pelčák 2005) územní rozhodnutí stavební povolení realizace (2008-2011) Cykloobousměrka Na jaře 2010 se nám podařilo vypátrat, že oproti původnímu projektu byla během již ...
  • Generel cyklistické dopravy 19.09. 2010 Na roky 2009 až 2010 zadalo město Brno k vypracování "Generel cyklistické dopravy na území města Brna". Generel je termín (nebo dříve používané generální plán) ze zákona č. 183/2006 Sb. a označuje dokumenty používané jako podklady pro územní plánování. V konkrétním případě Brna má tento generel zajistit koncepční plánování cyklotras na území města a navrhnout ...
  • Už máme cyklopruhy z Nových sadů do Lískovce 21.07. 2010 Po roce od doby kdy město ohlásilo záměr zřídit cyklopruhy na trase Nový Lískovec - Nové sady (duben 2009) začali Brněnské komunikace 14.7.2010 frézovat stávající liniové značení na vozovce a připravit úpravu vozovky na nový stav, včetně vyspravení několika výmolů. Dva týdny poté se už dokončují jen drobné stavební úpravy (např. snížení ...
  • Zápis 7. výrobního výboru generelu 20.06. 2010 Název projektu: Generel cyklistické dopravy na území města Brna Termíny jednání: 20.04., 23.04., 27.04., 30.04.2010 Místo konání: OÚPR MMB Kounicova 67, Brno, místnost č. 360 Typ schůzky: 7. výrobní výbor, projednání s městskými částmi Prezentace: p. Jebavý jako zpracovatel: úvodní slovo, prezentace - prezentace 07.pdf (9,5 MB) Úterý 20.4.2010 ve 13.00 hodin: MČ Bystrc, Kníničky, Žebětín, Komín, ...
  • Zápis 6. výrobního výboru generelu 02.03. 2010 Název projektu: Generel cyklistické dopravy na území města Brna Termín jednání: 23.02 2010 Místo konání: OÚPR MMB Kounicova 67, Brno, místnost č. 360 Typ schůzky: 6. výrobní výbor Prezentace: p. Jebavý: úvodní slovo, začátek prezentace prezentace 06.pdf (12 MB) p. Moštěk, p. Bárta (Brno na kole): prezentace mapy tras poptávaných cyklisty p. Jebavý: komentář k mapě Brna na kole a pozitivní ...
  • Stav cykloinfrastruktury (leden 2010) 14.01. 2010 Do roku 2009 se podařilo zrealizovat cca 35 km cyklistických tras, z toho 78 % z nich je rekreačních. Rekreační trasy jsou svým vedením vhodné na vyjížďku, za cestou do města je lze využít jen omezeně. Jedná se o celkem 21 kilometrů cyklistických stezek nebo pruhů, zbytek tvoří trasy na ...
  • Kde by měly být pruhy pro cyklisty 20.10. 2009 Eliška Kolínková, MF DNES, píše na Idnes.cz článek o tom, na kterých místech by měly být vyznačeny nové vyhrazené pruhy pro cyklisty. Kde by měly být Úsek č. 1 - ulice Žebětínská, Libušina třída, Libušino údolí Délka 4 100 metrů Pruhy propojují trasy v oboře Holedná a už vybudované pruhy v ulici Antonína Procházky a na Hlinky až ...
  • Brno doplňuje síť cyklostezek 13.10. 2009 Brno bude mít další dva nové úseky cyklistických stezek. Radní schválili na zasedání RMB R5/122 podání žádosti o dotaci z Regionálního operačního programu NUTS II Jihovýchod na projekt Rozvoj sítě cyklistických stezek na území města Brna, II. etapa. „Snažíme se rozšiřovat síť cyklostezek, přičemž finanční prostředky získáváme také z evropských fondů. V současnosti máme na stole dvě cyklostezky ...
  • Vznikne Integrované centrum mobility 06.04. 2009 Rada města Brna schválila v úterý 24. března materiál týkající se investičního záměru na vybudování Integrovaného centra mobility na ulici Joštově. Integrované centrum mobility je jedním z opatření, jež se město Brno zavázalo v rámci čtyřletého projektu Civitas realizovat. Hlavní funkce Integrovaného centra mobility je poskytovat informace o dopravě nejen návštěvníkům ...